sobota, 24 lipca 2010

"Od El Greco po Dali"


Na wystawie w paryskim Musée Jacquemart-André zaprezentowano zbiór 53. obrazów jednego z największych współczesnych kolekcjonerów sztuki: Juana Antonio Péreza Simón.

Ten prawdziwy magnat meksykańskiej telekomunikacji urodził się w Asturias (Hiszpania) w 1941 roku. Niespotykane zamiłowanie do piękna tego rasowego biznesmena, jego kolekcjonerska pasja i wysublimowany smak artystyczny – już w latach 70’ ubiegłego stulecia zaczęły znajdować swój wyraz w kolekcji sztuki, która dzisiaj należy do najznakomitszych w Ameryce Południowej.

Sam Juan Antonio Pérez Simón pasję kolekcjonowania dzieł sztuki określa w następującą wypowiedzią: ‘Zbudowałem swój osobisty świat, który odzwierciedla wszystko to, kim jestem i co mnie w życiu ekscytuje. Każdy, komu nie jest dane – jak właśnie mnie – posiadać tego cudownego daru tworzenia piękna w sztuce – może znaleźć ukojenie w podziwianiu sztuki tworzonej przez innych: i tak, zamiast daru tworzenia, dostąpiłem szczęścia zakochiwania się w sztuce już stworzonej.’

Na wystawie podziwiać będzie można m.in. płótna Domenikosa Theotokopoulosa – znanego bardziej jako El Greco, Jusepe de Ribery, Francisco de Goya, Joaquína Sorolla, Julio Romero de Torres, Salvaor'a Dali.


Fot. Jusepe de Ribera, św. Hieronim, 1648, z kolekcji Perez Simon, Meksyk
Źródło: http://www.musee-jacquemart-andre.com/
Musée Jacquemart-André, Paris, do 1 sierpnia 2010 roku.
tj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz